Uit Analyse publicatie van 5 april 2022:
"De conclusie is echter dat vanwege oorlog en sancties de efficiënte pijpleidingsinfrastructuur niet of minder zal gebruikt worden en er voor energiebevoorrading meer logistiek zal verlopen via de scheepvaart. Er komt een tekort aan schepen, meer bepaald energietankers.
En dat allemaal op een moment dat de olietankermarkt niet in goede doen is, zelfs vòòr de Oekraïne-crisis. De wereldwijde vloot van olietankers is sterk aan het verouderen.
Eenmaal het tekort aan schepen zich manifesteert zullen tanker rates omhoog gaan. De vergoedingen voor olietankers liggen op historisch lage niveau's. De meeste olietankerbedrijven draaien nu verlies, maar het kan snel keren."
Het is augustus 2022 en de situatie voor olietankers is totaal gekeerd !
In de nieuwste Analyse editie herbekijken we de situatie in de olie- en tankermarkt. De tekorten in olietankers zijn zich nu effectief aan het manifesteren, de tankervergoedingen schieten omhoog.
Analyse editie nummer 1825 is in zijn geheel te lezen in het Ledenmenu. Net als 261 andere publicaties.
Heeft u een vraag?
Aarzel zeker niet om ons te contacteren of neem een kijkje in onze Veelgestelde vragen.
Contact