Analyse 1.625: Maximum apathie in goudmijnaandelen | Analyse
Gebruiker
Analyse 1.625: Maximum apathie in goudmijnaandelen placeholder Premium
  • jan. 15, 2016
  • Jeroen Vandamme

Als ik nu lees waarom goudmijnaandelen zo'n archi-slechte belegging waren de voorbije jaren dan is dat niets meer dan dat. Iets wat ik al lang zag gebeuren en dat is ook de reden waarom het percentage goudmijnaandelen tot voor kort zeer laag werd gehouden in de AnalysePortefeuille.

Maar afgezien van een individueel bedrijf, sterft een sector nooit. De waardering sterft. Beurskoersen gaan de pijp uit. Interesse sterft uit.


201512 Google trends Gold mining stocks compressor


Deze grafiek op basis van data van Google Trends toont duidelijk hoe de interesse in goudmijnaandelen de afgelopen jaren is doodgebloed. Het kan niemand nog interesseren. Niemand gelooft er nog in. De goudprijs blijft maar dalen en goudmijnaandelen kunnen dus geen winst maken. Dat is de visie van Mr. Market, de algemene psyche van de belegger. 

Mr. Market blijft soms lang vastzitten in zijn pessimisme en moet dan opeens achter de feiten beginnen hollen. Niet alle goudmijnen zijn verlieslatend. Steeds meer  goudmijnbedrijven hebben de bocht al genomen. Positieve turn-around verhalen waarover we recentelijk bericht gaven. Sommige goudmijnbedrijven maken zelfs al twee jaar winst. Het is, zoals altijd op de beurs, wel een kwestie van ze te vinden.

Wanneer de gemiddelde vermogensbeheerder en particuliere belegger uit zijn apathie voor goud en goudmijnaandelen zal ontwaken, dan zal de herwaardering van deze aandelensector opeens zeer snel gebeuren.

Analyse nieuwsbrief n°1625 behandelt enkele zorgvuldig geselecteerde goudmijnaandelen die door de markt sterk worden ondergewaardeerd en door het grote publiek voorlopig worden genegeerd.

 

Analyse n°1625 werd vorige week per post verstuurd naar de abonnees, intussen is zelfs n°1626 al op komst!

Abonneren op Analyse kunt u eenvoudig via volgende pagina.

Een proefabonnement kunt u GRATIS aanvragen via onze contactpagina.

 

Heeft u een vraag?

Aarzel zeker niet om ons te contacteren of neem een kijkje in onze Veelgestelde vragen.

Contact
aanmelden